Prémiová granola na eshopu 2.0
Během 2 let jsme s českým výrobcem prémiové granoly Mlsni.cz ušli cestu od mini obchůdku k eshopu se stovkami produktů a nárůstu prodejů o 136 %.
Výzva
S klientem jsme první eshop stavěli již v roce 2023. Tehdy šlo o minimalistické řešení s několika málo vlastními produkty.
Během jediného roku se však klientův sortiment skokově rozrostl a eshop bylo třeba rozšířit o stovky dalších partnerských produktů.
Jenže pro takový rozměr byznysu nebyla ale původní infrastruktura navržená. Klient navíc plánoval i rebranding a redesign a tak se nakonec jako ekonomičtější a technologicky výhodnější řešení ukázalo, původní eshop úplně opustit. A vybudovat nový na zelené louce.
Řešení
Na krabicovém řešení Shoptetu se nám podařilo vystavět robustní eshop s unikátním designem (dodaný třetí stranou) a vyvinout hned několik speciálních modulů a funkcí. Za podrobnější zmínku určitě stojí tyto dva moduly:
- Modul usnadňující nákupní rozhodnutí
- Modul výpisu dalších článků v detailu článku
První modul umožňuje dostat k zákazníkovi správné množství informací a funkcí na jediné obrazovce. To mu výrazně usnadňuje jeho nákupní rozhodnutí a zvyšuje šanci na dokončení nákupu. Zákazník totiž nemusí chodit do detailu produktu a může nakoupit pohodlně přímo z produktové kategorie. U vybraného produktu tedy rovnou vidí jeho skladovou zásobu a cenu za jednotku, může si také rovnou zvolit požadovanou velikost balení a produkt vložit do košíku.

Druhý modul, který umožňuje čtenáři na konci článku vidět další relevantní články je vlastně velmi běžná záležitost. Nicméně ten, kdo již někdy zkoušel na Shoptet eshopu takové rozšíření implementovat, ví, že takový zásah znamená velkou datovou zátěž a tedy i nepříjemné zpomalení načítání celého eshopu. Na mlsni.cz k ničemu takovému ale nedochází a vše se načítá v řádu desetin vteřiny. V průběhu celého projektu se samozřejmě objevovala celá řada příležitostí vyvíjet další moduly a funkcionality, ale v tomto směru jsem pomáhal klientovi jasně identifikovat, co má smysl skutečně realizovat a co by byly spíš zbytečně vyhozené prostředky.

Povedlo se nám tak vybudovat vybalancovaný eshop, který šlape bez jediného zaváhání, hravě pojímá velké množství produktů a hlavně umožňuje moderní a hladký uživatelský zážitek. A výsledek se okamžitě odrazil i v ekonomice projektu. Za sledované období od spuštění webu (oproti loňskému roku) došlo na novém eshopu k nárůstu prodejů o 136 %.
O klientovi
Mlsni.cz je český výrobce a prodejce prémiové granoly a zdravých kaší. V jeho nabídce naleznete širokou škálu ořechů, semínek, sušeného ovoce, ořechových másel, tyčinek a mnoha dalších potravin, které jsou bez palmového oleje, umělých přísad, nadbytečně přidaného cukru a dalších zbytečných nesmyslů ve složení.
Čísla
hodin práce na kódování, programování a konzultacích
zapracovaných komentářů a připomínek ve Figmě
nárůst obratu za sledované období
Doručené služby
E-shop Fit
- na míru sestavený eshopový balíček vývoje a konzultací
- rozšíření Shoptet jádra o vývoj individuálních modulů
- odborné konzultace a doladění wireframe modelu
- programování a kódování v souladu s dodaným designem od třetí strany
- dohled nad řízením velké datové zátěže a garance rychlého načítání celého eshopu
Nejprve jsme zkusili vývoj eshopu „na klíč“ s větší agenturou. Zdlouhavá a nikam neposouvající zkušenost nás přivedla za Janem. Ten nás hned od začátku profesionálně provedl celým Shoptetem, vysvětlil jeho možnosti a upravil šablonu přesně na míru našemu designu. Tato spolupráce, která dlouhodobě trvá, je naprosto skvělá zkušenost. Oceňujeme Janovu spolehlivost, rychlou komunikaci a ochotu hledat nejlepší technická řešení. Spolupracujeme dlouhodobě a společně e-shop dále vyvíjíme.
28. 8. 2024 – 11. 4. 2025
2024
konzultace a navržení technických a funkčních úprav v klientských wireframech
2024
čekání na zapracování podnětů k wireframům a dokončení designu externím dodavatelem
2024
kódování šablony a programování modulů a funkcionalit
2024
spuštění demo webu a první testování
2025
plnění eshopu velkým množstvím obsahu klientem
paralelní realizace úprav, které vyplynuly z nasazení finálního obsahu
finální testování
2025
11. dubna ostré spuštění nového eshopu 2.0
Časová osa projektu nakonec atakovala hranici 8 měsíců, kdy hlavní vliv na termín spuštění měl přirozený útlum na přelomu roku a také velmi časově náročný proces plnění eshopu velkým množstvím obsahu. Pomineme-li tyto dva aspekty pak by se takto očištěná realizace pohybovala v běžném intervalu 3-4 měsíců.
Projděte si další případovky
Jak se Ajala v onlinu ujala
Na Ajale si zákazníci cení jedinečných příchutí, nejvyšší kvality čokolády a krásných obalů. Udělal jsem vše proto, aby značka se svým eshopem dohnala úroveň vlastních produktů.
O prosluněném vizuálu vinařství
Bojanovská Stará hora je nové vinařství, které propojuje tradici moravského vinaření s moderním přístupem. Pomohl jsem toto spojení propsat i do jejich vizuální identity.
Malý e-shop se špetkou vzrušení
Pro smyslnou značku Diva Dive, která přináší luxusní liquid-proof deky, jsem navrhl e-shop stejně elegantní a rafinovaný jako její produkty. Podívejte se na ukázky projektu.
Starterpack pro masové speciality
Natura Bohemica si zakládá na poctivém zpracování zvěřiny. Připravil jsem pro ně jednoduchý, šablonovitý e-shop, který zákazníkům umožňuje pohodlně nakoupit přímo u výrobce.
Landing page o zelené energii
Pro společnost NGGAS, obchodující s biometanem a zelenými plyny, jsem vytvořil moderní jednostránkový web, který srozumitelně představuje jejich podnikání.
Funkční design pro online Papírnu
Papírna si získala mezinárodní uznání díky kvalitním papírenským produktům. Postaral jsem se o to, aby jejich online prezentace byla stejně designová jako jejich výrobky.
Veos a více jak 10 letá spolupráce
Veos se na mě znovu obrátil s požadavkem na redesign webu. Nastal čas modernizovat nejen vizuální styl stránek, ale i jejich obsahovou strukturu.
3 bratři a 10 000 zákazníků
Hodonínská značka Wuders zažila raketový růst. Jejich nový eshop boří prodejní mety a může se pyšnit například unikátním pluginem Shop the look.